Scordatura
kultúra, ismeretterjesztés, művészet

Szakkörök, kulturális programok

Tábori vagy egyéb kiscsoportos hobbifoglalkozások

 HOBBICSILLAGÁSZAT

Kipróbált, szinte mindenkit érdeklő bemutatók és ismeretek a Világegyetemről, az általunk is látható égitestekről és az ehhez szükséges távcsövekről.
Ismeretterjesztő foglalkozásként az egyes témakörök külön is választhatóak, a nap végére csillagászati bemutatóval. Igény esetén távcsőépítés is lehetséges. Az esti távcsöves bemutató komoly csillagászati műszerekkel történik, látványos és érdekes zárásaként az elméleti résznek. Projektor megléte esetén vetítéses égismereti kiegészítés is lehetséges.

Témakörök áttekintése:
  • Mekkora a Naprendszer, milyen messze vannak a bolygók és a csillagok és mekkorák?
  • Mire jók a csillagképek, hogy változik az égbolt egyetlen éjszaka alatt, havonta és évente ?
  • Mit láthatunk szabad szemmel az égen, és mit távcsővel?
  • Távcsövek régen és most, hogyan működik a távcső, mit kell a nagyításon kívül még tudnia a távcsövünknek?
  • A Naprendszer bolygói
  • Csillagászati eredetű babonák és tévhitek Léteznek-e földönkívüliek, mit mond erről a tudomány, mi lehet igaz a filmekből és mi nem?
  • Milyen hatással van ránk a csillagos ég?
  • Mitől lesz a hold- és napfogyatkozás, mikor látunk üstököst vagy hullócsillagot?
  • Hogyan lehet észrevenni a Nemzetközi Űrállomást és más műholdakat?
  • Mit láthatunk a Holdon szabad szemmel, és mit kistávcsővel? Mitől és hogyan változik a Hold alakja? Milyen hatással lehet a Hold a Földre?
  • Mit hittek az emberek régen, és mit hisznek most? Hogyan alakult ki a csillagászat, hogyan alakultak ki a műszerek?
  • Néhány nagy csillagász és felfedezés, valamint néhány antik csillaglegenda.
  • Lehet-e gyorsabb valami a fénynél, elérhetjük-e mi magunk a fénysebességet, hogy lehet az, hogy amikor nagyon távoli csillagokat figyelünk, akkor az időben is visszatekintünk?
  • Mik azok a fekete lyukak?
  • Milyen égitesteket találhatunk a Naprendszeren túl? A galaxisok, gömbhalmazok és nyílthalmazok világa
  • Érdekességek, meglepő dolgok, a Plutó-Charon közelébe jutott szonda, ember a Holdon, a Marson, a távoli csillagközi térben...
  • A Földön kívüli értelem kérdése

  • Távcsöves programok

    Távcsövek régen és ma - Egy 500 éves Galilei-kópia összehasonlítása a terepen egy mai távcsővel (Szaturnusz-gyűrűk, a Hold kráterei, Jupiter-holdak).

    Járdacsillagászat - Akár a városban is meg lehet próbálni néhány objektum felkeresését egy nagyobb távcsővel. Egy előre megbeszélt helyen találkozunk, és az emberi szemnél 200-, illetve 400-szor több fényt összegyűjteni képes, nagy tükrös távcsövek valamelyikével megnézzük az éppen látható bolygókat, a Holdat és talán néhány mélyég-objektumot is. Sajnos városból mást nem igazán lehet megfigyelni a fényszennyezés miatt, de ezek az égitestek nagy távcsőben nagyon látványosak. (A Hold kráterei, a Jupiter sávjai és holdjai, a Szaturnusz gyűrűje, kettőscsillagok, Vénusz-fázisok, a Mars korongja, néhány Messier-objektum, stb...). A láthatóság az időjárástól és az égitest helyzetétől függ, ezért mindig egyeztetni kell az időpontot. Az időjárás még így is beleszólhat az észlelési tervbe.

    Távcsőépítés - A megépítendő kistávcső teljesen használható, igen jó minőségű optikai elemekből áll, fotoállványra rögzíthető, és vele a Szaturnusz gyűrűit, a Jupiter holdjait, a holdkrátereket, még néhány galaxist, csillaghalmazt is látni lehet. Elkészítése kb. két tanítási óra alatt lehetséges, teljes összköltsége így egy hasonló képességű gyári kistávcső töredéke.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    DETEKTÍVKÉPZŐ

    A Detektívképzőben az egyszerű következtetéseket igénylő rejtélyek megfejtésétől a bonyolultabbakon át tanuljuk meg a nagy detektívek módszereit - valójában gondolkodni és következtetni, lényegest a lényegtelentől elválasztani, kizárni és bebizonyítani. A foglalkozások hangulata a klasszikus detektívtörténetek világát idézi, és maradéktalanul megtartható akár egy kisebb helyiségben, tanterem sem szükséges hozzá. Mint szakkör kibővíthető filmvetítésekkel, rövid irodalmi művek megismerésével, drámapedagógiai elemekkel. Szabadtéri foglalkozással is bővíthető.

    Bevezetés- A híres detektívek - irodalmi, történeti kitekintés, pár rövid szemelvény bemutatása, a logika és a következtetés fontossága az esetek feltárásában. Logikai módszerek: a következtetés, az intuíció, a szillogizmus, a paradoxon, stb... Néhány humoros feladat, melyek során kiderül, mi az, amire nem figyelünk általában.

    Első eset - Hölgyek és tigrisek- Tanuljunk meg megfigyelni, vegyük észre a fontos dolgokat, ne hagyjuk félrevezetni magunkat. Néhány rejtély, minikrimi, tanulságos és furcsa eset, melyek során megtanulhatunk pár módszert a komolyabb rejtélyek leleplezéséhez is.

    Második eset - Watson doktor esete- Igaz és hamis állítások - derítsük ki egy egyszerű fogással, ki hazudik, és máris kezünkben a megoldás kulcsa, amivel letartóztathatjuk az összes bűnözőt a szigeten.

    Harmadik eset - A Coffin-sziget vérfagyasztó rejtélye- Igaz és hamis állítások, de a történetben még egy csavar van, ami tovább bonyolítja a rejtélyt. Logikus gondolkodásra lesz szükség, és egy hatékony trükkre, ami azután a detektívnek majd sokszor megkönnyíti a munkáját.

    Negyedik eset - A Hasfelmetsző visszatér- Ha minden bizonyíték megvan a megoldáshoz, már csak logikai rendbe kell rakni őket, levonni a következtetéseket, és megvan a tettes. De honnan lehet tudni, mitől bizonyíték egy bizonyíték? És mit bizonyít?

    Ötödik eset - A megmérgezett milliomos- Egy összetettebb eset; itt minden kis apróság fontos lehet. A gyanúsítottak távollétében már csak abból tudunk kikövetkeztetni bármit, hogy mi volt a vacsora. Szerencsére van miből kiindulni - de itt aztán szükség is lesz a logikára.

    Hatodik eset - A négy titokzatos kém esete- Egy igazán nehéz eset, egy rejtélyes kémtörténet ügyetlen rendőrséggel, akik a meglévő bizonyítékokat is összezavarják, miközben a világ legveszélyesebb kémjeiről van szó. Meg lehet-e állapítani a kémek összefüggéstelen elejtett mondataiból, hogy ki kicsoda?

    Hetedik eset - A Mulligan-gyilkosság - "Ha kizártunk mindent, ami lehetetlen, akkor a megoldás a fennmaradó tényekből kikövetkeztethető, még akkor is, ha hihetetlennek tűnik." Sherlock Holmes legismertebb bölcsességére lesz szükségünk ebben a szinte megoldhatatlan ügyben. Megoldhatatlan, mert a gyanúsítottak vallomásai elvesztek. Vajon néhány szállodai alkalmazott emlékéből kikövetkeztethető-e, ki a gyilkos?

    Nyolcadik eset - Sherlock Holmes utolsó utáni esete- Minden idők legrejtélyesebb esete - a rendőrség tanácstalan. Mivel a Detektívképzőben már mindent megtanultak, minden nyomozó szabad kezet kap, mindenki egyedül nyomoz. Sherlock Holmes segítsége nélkül azonban még ők sem képesek az eset megoldására, ezért összeülnek a tetthelyen, és megidézik Sherlock Holmes szellemét. Aki a misztikus segítség után elég okos, az ekkor már tudni fogja, ki a tettes.

    Kiegészítés: Filmvetítések, detektívtörténetek igény és társaság szerint. A foglalkozások céljai között az olvasásra buzdítás is jelen van; jól összeválogatott listával talán azoknak is felkelthető az érdeklődése a novellák, regények iránt, akik eddig ezt nem tartották fontosnak. Néhány rövidebb detektívtörténet dramatizálható, előadható, a foglalkozásokon megismert módszerek, trükkök segítségével pedig további "minikrimik" is szórakoztatóvá válnak.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    TÁRSASJÁTÉKOK

    A szakkör keretén belül megismerkedhetünk a világ legrégebbi játékától kezdve az első kártyajátékon át a ma már elfeledett, de valami miatt mégis érdekes régi társasjátékok világával, valamint néhány modern ötlettel, speciális és eredeti szerepjátékkal, nyelvi, asztali játékok szabályaival, az adott játék történetével, a stratégiákkal, és természetesen elsősorban kipróbáljuk a megismert játékot. A lényeg, hogy kevésbé ismert, ritka, egyedi játékokat tanuljanak meg a szakkörösök. Egyes játékokat akár hagyományőrző rendezvényeken is érdemes megtanítani.
    A foglalkozások inkább kiscsoportosak (6-10 fő), a szükséges eszközök egy része némi egyszerű barkácsolással születik meg, akár hozott anyagból is elkészíthető. A legtöbb játékhoz egy kártyapakli, golyó, gyufásdoboz vagy dobókocka is elég. A foglalkozás nagy előnye, hogy a mai elidegenedett világban lehetőséget biztosít a közös játékra, közösséget épít, játékpartnereket hozhat össze akár hosszú távra is.

    Táblás játékok

    MANKALA (kalah, wari): A világ talán legősibb játéka.
    BACKGAMMON (osjáték, ostábla): Híres és széles körben elterjedt táblás játék sok variánssal.

    Kockajátékok

    BOGÁR: Nagyon egyszerű, mulatságos és kedves játék, kisebb gyerekek részére is jó szórakozást nyújthat.
    FEDD LE A SZÁMOT!: Kisebbek részére is szórakoztató logikai játék.
    SZULTÁN: Rendkívül gyors, egyszerű, mégis szórakoztató játék, akár kisebbeknek is.
    HAT KOCKA: A játék célja: megszabadulni az összes ponttól. A játék kettőtől öt játékosig játszható, minél többen játsszák, annyival lesz izgalmasabb.
    BAS: Blöffölés, koncentrálás, némi szerencse és gondolkodás.

    Kártyajátékok

    LINGER LONGER: Régi, nagyon egyszerű angol kártyajáték akár kisebb gyerekeknek is.
    KIÜTÉSES WHIST: Egyszerű ütéses kártyajáték.
    TRAPPOLA: A legrégebbi európai kártyajáték, az 1300-as évek végéről származik. Hagyományőrző rendezvényeken is ajánlott lehet.
    VIER-ANDERLE: Egy szinte teljesen ismeretlen, gyors tarokkjáték, 2-13 személyig játszható.
    NAPÓLEON: Angol eredetű egyszerű, licitálós, ütésszámláló kártyajáték.

    Nyelvi és szerepjátékok

    SZÓKITALÁLÓ: Régi logikai-nyelvi játék, két játékos játszhatja papíron.
    SZÓKRA-TESZ: A játékosok célja egy-egy saját négyzetrácsos játékmezőben minél hosszabb értelmes szavakat alkotni.
    A RETTENETES ELŐADÁS: A játékosoknak különféle stílusokban kell egy adott szöveget előadni párbeszédként vagy monológként. Csapatépítéshez is megfelel.
    VÉGVÁRI VITÉZEK: Kártyás-dobókockás szerepjáték egyszerű szabályokkal, a XVI. századi végvári harcokat idéző világgal.
    KALANDOROK: Nagyívű, egész délutános vagy estés elfoglaltságot igénylő, (2-4 órás) teljesen saját fejlesztésű epikus szerepjáték fantasy-elemekkel.

    Asztali és terepjátékok

    GYUFAPÖCCINTŐ: Ez a játék családi játéknak is kiváló, egyetlen doboz gyufa kell hozzá és egy asztal.
    PADLÓFOCI: Iskolai táborok során gyakran kipróbált, rendkívül népszerű játék tabellával, selejtezőkkel, kieséssel és a végén döntővel. Nagyobb létszám esetén akár félnapos programmá is bővíthető.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    ZENÉRE HANGOLVA

    Hangszerbemutatók, zenei ismeretterjesztés, minikoncertek; 17 év tapasztalata a zenei ismeretterjesztés területén.

    Zenei témájú foglalkozások elsősorban egyedi alkalmakra, különös tekintettel a pengetős hangszerek világára. A foglalkozás során megismerkedünk a hangszerek történetével, játékmódokkal, dallamokkal, kimondottan olyan tematikát követve, ami arra irányul, hogy a mai, nagyon egyoldalú és sivár zenei kultúrában felnövekvő generáció számára a zenélés és a zenehallgatás intellektuális élményt is nyújthasson. Hangszertörténeti, hangszerismereti előadások sok zenével iskolák, táborok, csoportok részére.
    A foglalkozások számára elég egy nagyobb helyiség, a csoportlétszám 5-10 főig az ideális. Ha a társaság alkalmas rá, közös együtt zenélés is lehetséges. Az alábbi tematikus bontás csak vázlat, blokkokat, elemeket tartalmaz az igény szerinti összeállítású foglalkozásokhoz; ezek menete és témája rugalmasan alakítható és megbeszélhető. Az ismeretterjesztés során rengeteg valódi hangszer kerül kézbe, az ókori lírától kezdve a reneszánsz és középkori lantokon, a minicsembalón át a speciális blues-gitárokig, megbeszélés és tematika szerint.

    Mire szolgált a zene régen, és mire most? Érdekes dolgok, hogy elhiggyük, nincs új a nap alatt, középkori Elvis Presley-k, mai trubadúrok, a zene mint folyamatos jelenség az emberiség életében. Összefüggések a régi és a mai zene között.

    A hangszerek kialakulása, elnevezésük története Hangszer- és zenetörténet az őskortól napjainkig; miből lehet hangszert építeni, a történelem és a zene.

    A pengetős hangszerek története a középkortól napjainkig: A lírától a lantig, gitárok régen és most, pengetős hangszerek, amelyekről nem is gondolnánk, hogy azok.

    Ismeretlen vagy kevésbé ismert hangszerek a középkortól napjainkig. Líra, ciszter, vihuela, penorcon, vándormadár-lant, ukulele, bendzsó, koboz, szivardoboz-gitár, és társaik...

    Hogyan hallgassunk zenét? Egy kis zenehallgatás, amibe a kultúrtörténet és a nyitottság is belefér; klasszikus zene, egzotikus zenék, ritkán hallott művek, ismeretlen tájak és korok zenéje az őskortól napjainkig. Mitől zene a zene, a zene mint élmény, a zene mint intellektuális kaland.

    Játsszuk el együtt! Kottaismerő, vagy jó hallású, valamilyen hangszeren alapfokon játszani tudó gyerekek esetében egy rövid kurzus alatt megpróbálkozunk egy-két érdekes, könnyebb darab kamaraegyüttesben történő eljátszásával.

    Táncház Reneszánsz és barokk, illetve moldvai csángó táncházak plusz közreműködőkkel 8-20 fős társaságoknak.
    A táncház kerekesszékes mozgássérültek részére is létezik, a táncot a különleges igényekhez alkalmazkodva, szakember segítségével ők is kipróbálhatják.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    ÍRJUK MEG MI MAGUNK!

    Rendhagyó irodalmi foglalkozások, versírási, prózaírási segítség, stílus, kultúra, szókincs, nyelvhelyesség; csupa olyan dolog, amit ma már egyre kevesebben éreznek fontosnak.
    Irodalmi témájú foglalkozások elsősorban hosszabb, kurzusszerű alkalmakra. A foglalkozás során megismerkedünk a vers- és a prózaírás legfontosabb követelményeivel, kimondottan olyan tematikát követve, ami arra irányul, hogy a közösségi oldalak és a műveletlenség miatt egyre jobban lezüllött irodalmi kultúrában felnövekvő generáció számára értelmet nyerjen a saját írások megformáltsága, komolyan vétele, a leírt szó. Az iskolák, táborok, csoportok részére kifejlesztett tematika legfontosabb célja a stílus, a jól kifejezett gondolat leírása, a formai elemek és a tudatos fogalmazás igénye, illetve az olvasás hangsúlyozása.
    A foglalkozások számára elég egy nagyobb helyiség, a csoportlétszám 5-10 főig az ideális. Az alábbi tematikus bontás csak vázlat, blokkokat, elemeket tartalmaz az igény szerinti összeállítású foglalkozásokhoz; ezek menete és témája rugalmasan alakítható, megbeszélhető. A legfontosabb talán az, hogy a beszélgetések és gyakorlatok során a résztvevők az ajánlott primer olvasmányok alapján, illetve segítséggel, szakszerű összefoglalással ráébredjenek arra, mi is egy vers valójában, hogyan születik az igényes irodalmi alkotás, miért fontos a stílusos megfogalmazás, illetve a helyesírás. Ha a társaság alkalmas rá, komolyabb versek és novellák is születhetnek a kurzus végére, melyeket akár díjazni is lehet.

    Kedvenc versem/novellám/regényem Saját előadásban ismertetett művek, érveléstechnika, idézetek, gondolatok és mondanivalók összefoglalása.

    Gyűjtsük a hibákat! Terepmunka, séta a környéken jegyzettömbbel - ki talál több helyesírási hibát, magyartalanságot, problémás nyelvi jelenséget az utcai feliratokon. Egy alkalomra való foglalkozás rendkívül sok tanulsággal.

    Írjunk verset! Mitől vers a vers, miért szép, miért tetszik; verstan, retorika, esztétika és stílustan alapfokon.
    Versverseny: költői játék, adott témára verselés, adott formában való verselés, centózás, más költők stílusában való verselés, és egyéb játékok. Asszociációs játékok, nyelvi játékok, szókincsbővítő játékok.

    Írjunk novellát! A jó novella titka, fogalmazási trükkök, fogalmazási csapdák elkerülése, figyelemfelkeltés, a jó címtől a csattanóig, az elhallgatás és a frappáns magyarázatok művészete, témaválasztás és kidolgozás, ahogy a nagyok csinálják.
    Olvassunk novellát! - motivációs játékok, esetleg minivetélkedők; ajánlott olvasmányok leendő szerzőknek.
    Novellaverseny: adott témára és saját ötletre kidolgozott novellák elkészítése, kedvenc író stílusában megírt novellák, közös novella elkészítése.

    Játsszuk el! Dramatizált művek, szerepjáték, közös színház, a forgatókönyvtől a színpadig.
    Te hogy rendeznéd meg? - rövid történet egyedi színre vitele kis csoportokban. Színpadi stílusok (film, mese, krimi, dráma... stb) parodizálása, út a stílusérzék kifejlődéséhez.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    REPÜLŐMODELLEZÉS AMATŐRÖKNEK

    Táborokban illetve iskolai szakkör formájában megtartható kézműves-kreatív foglalkozás egy kis elmélettel kiegészítve. Az építés-elkészítés után berepítés, beállítás, majd a modellek kipróbálása, esetleg modellreptetési verseny következik.
    Iskolai szakkörök esetében a tanórá(k)tól függően lehet lebontani a témaköröket, a lényeg, hogy minden foglalkozáson elkészüljön legalább egy röpképes modell. A haladó szakkörösök számára a végén érdemes lehet hozzátenni a listához egy depronból vagy balsából megépíthető, egyszerűbb gumis modellt is.

  • Bevezetés
  • Papímodellek (nagyon könnyű építés, a legkisebbek számára is sikerélményt ad)
  • Depron- és poliuretánhab-modellek (egyszerű, strapabíró, könnyen és gyorsan megépíthető modellek)
  • Mikrohullámpapír-modellek (olcsó, egyszerű és gyorsan elkészíthető nagyobb modellek)
  • Balzafa-siklómodellek (egy kis "igazi" modellezés - nem bonyolult, de itt már némi ügyesség is kell)
  • Gumimotoros modellek (kiegészítés, csak elszántabbaknak)

  • A foglalkozások listája bővebben... (PDF)

    ÉPÍTSÜNK MAGUNKNAK KÜTYÜT!

    Táborokban illetve iskolai szakkör formájában megtartható kézműves-kreatív foglalkozás egy kis elmélettel és balesetvédelmi) ismeretekkel kiegészítve. Elsősorban felső tagozatosoknak ajánlom, nem feltétlenül csak fiúknak! Elektrotechnikai előképzettség nem szükséges, az érdeklődő hozzáállás, az ügyes kéz és türelem viszont mindenképpen előny!
    Az elkészítés és beállítás közösen történik, a kis kapcsolások természetesen hazavihetők a dokumentációval együtt. A foglakozáshoz szükséges szerszámokat és alkatrészeket, valamint a dokumentációt a szakkörvezető hozza magával. (Az egyes, választható kapcsolások plusz minimális anyagköltsége az alkatrészek számától, fajtájától függ. A már megépített kapcsolások alkatrészei és összeállítási rajza egységcsomagban is elvihető otthoni megépítéshez, de ehhez ajánlott legalább egy közös, ellenőrzött elkészítés is, hogy a rutin meglegyen.)
    Iskolai szakkörök esetében a tanórá(k)tól függően lehet lebontani a témaköröket, a lényeg, hogy minden foglalkozáson elkészüljön legalább egy működőképes kapcsolás.

    A szakkörön elkészített "kütyük" alkatrészigénye minimális, az elkészítésére szánt idő összemérhető egy dupla tanórával, és a foglalkozás talán legnagyobb előnye, hogy a mai túlspecializált fogyasztói világban egészen egyedi sikerélményt ad; olyan működőképes, látványos kis elektronikák saját elkészítésének élményét, amelyekkel addig csak előregyártott, csomagolt formában (vagy még úgy sem), drágán megvásárolható kivitelben találkozhattak a gyerekek. Ezeket a kis kapcsolásokat filléres alkatrészáron lehet megépíteni, elmélyült szaktudás nem kell hozzá, elegendő néhány szerszám és egy kis műhelysarok, ahol a balesetvédelmi előírásoknak megfelelő körülmények között elkészíthetőek. Néhányuk pusztán csak a saját építés és a működés örömét nyújtja (pl. villogóáramkörök), de a legtöbbjük hasznos, ténylegesen is jól felhasználható kis eszköz lehet otthon (pl. nedvességmérő, hangerősítő, gitáreffekt, stb)

    A foglalkozás során egy kis elméleti bevezetés, a működési elv rövid bemutatása után megtanuljuk a legfontosabb elektronikai jelöléseket, majd azokat értelmezve folytonos szakkörvezetői felügyelet mellett megépítjük és kipróbáljuk a kütyüt. (Érdeklődők számára a munka közben, beszélgetés formájában kissé mélyebben is belemehetünk az elektronikai dolgok világába, de akit csak a megépítés érdekel, az az ahhoz szükséges ismereteket néhány perc alatt elsajátíthatja.)

    Az elektronikus kapcsolások elkészítésének legnehezebb része a nyomtatott áramköri lapok előállítása - ezekkel a szakkörön nem foglalkozunk, mert veszélyes vegyi anyagok kellenek hozzá, ezért a foglalkozásokon már készre maratott és fúrt lapokkal, az egyszerűbb kapcsolások esetében pedig univerzális veroboard-panelekkel dolgozunk; így a szükséges szerszámok listája szinte csak a forrasztópákára és a csípőfogóra korlátozódik.
    Az elkészült kapcsolások mindegyike szigorúan telepes táplálású, (9 volt, vagy még alacsonyabb feszültség), tehát sem a foglalkozás, sem a működés során nem kerülünk kontaktusba a hálózati feszültséggel!

    Az alábbi listán nehézségi sorrendben találhatóak a kapcsolások. Közülük bármelyik választható, tehát egy különálló tábori foglalkozáson többféle kütyü is elkészülhet. Ha azonban összefüggő iskolai szakkör formájában tartjuk, akkor egy meghatározott tematika szerint, az alábbi sorrendben készítjük el a kapcsolásokat. Az alkatrészköltség hozzávetőleges, de nagyságrendileg reális.

  • 1. Nedvességérzékelő (bevezető szint, ~200 Ft)
  • 2. Érintésre működő kapcsoló (nagyon könnyű, ~200 Ft)
  • 3. Villogóáramkör (kezdő, ~300 Ft)
  • 4. Mini hangerősítő (gyakorlottabb kezdő, ~650 Ft)
  • 5. Gitártorzító (középhaladó, ~500 Ft)
  • 6. Mini 4 csatornás keverőerősítő (haladó, ~600 Ft)
  • 7. Elektronikus 'fej vagy írás'-játék (félprofi haladó, ~600 Ft)
  • Igény, megbeszélés esetén ezektől a eltérő kapcsolásokat is elkészíthetünk, kezdőtől a haladóig sok más lehetőség is létezik, de ezek talán a legkönnyebb, kipróbált elektronikák a kategóriákon belül.

    A foglalkozások listája bővebben... (PDF)